Taiteessa on termi sekatekniikka, se sopii mielestäni elämään kokonaisuudessaakin. Jos rohkenee käyttää sekatekniikkaa voi lopputulos olla yllättävä, yllättävyydessäänkin juuri sopiva. Kaikkea tarvitaan: elämän kepeää ja höttöistä marenkia kuin myös kirpeää sitruunaakin. Tämä blogi on sekatekniikkaa kaikella tapaa. Läpikulkevana pohjavirtana kulkee kuitenkin huumorilla höystetty kiitollisuus.

maanantai 26. maaliskuuta 2012

Pohdin

Olen pohtinut viime päivinä
 Mihin asetan blogissani julkisen ja yksityisyyden rajan.
Olen mm. koko ajan puhunut vain ulkomaankodistani. Miksi? En osaa sanoa.
Huomaan, että se hankaloittaa kuitenkin kirjoittamista.
Merenrantakoti kuulostaa aivan eri asialta kuin koti Pärnussa.
Ainakin minun korvissani
 Kotimme sijaitsee Pärnussa. Tuossa kauniissa Lehmusten kaupungissa.

Pohdin myös blogini visuaalista ilmettä, johon olen kovin tyytymätön.
Kuvat teksisivät blogiin kaikella tapaa ihanan säväyksen, mutta mistä löydän hyviä kuvia, joita vois laillisesti käyttää. Toki minulla on omiakin mutta niiden lisäksi. Haluaisin kertoa myös kauniilla kuvilla tarinoita.
Olen tekijänoikeuksista aivan hypertarkka, että toivoisin tähän kovasti kommentteja, että miten toimia blogimaailmassa kuvien kanssa.

2 kommenttia:

  1. Olet tarkka ja se on hyvä.
    Omat kuvathan ovat se varmin, mutta voithan aina kysyä saatko käyttä jonkun toisen ottamaa kuvaa. Uskoisin, että kuvien lainauslupa heltiää kunhan julkaistessa kertoo kuvan alkuperän.

    VastaaPoista
  2. Kiitos. Minä ajattelen, että usea saa niistä jopa elantonsa, eikä mitenkään helpolla ja siksi niiden "luvaton" käyttö on kurjaa. Kerran huomasin, kuinka oman tekstin lainaaminen ilman lupaani omiin nimiin, tuntui kurjalta ja siksi kenen tahansa kuvien lainaamiseen aion kysyä luvan, kuten ehdotitkin. Teillä juuri ne kuvat ovat niin kauniita :)

    VastaaPoista

Kiitos postistasi, on mukava saada sitä :)